dijous, 17 de gener del 2008

De la Rosa prudent en les declaracions però les diu

Pedro Martínez de la Rosa en declaracions trobades a internet després dels tests oficials al Circuito de Jerez parla de com tenia que haver acabat la temporada passada a McLaren i tenir al mateix equip o no a Fernando:
-S'ha recuperat ja del disgust de no ser pilot titular?
Pedro: Estic bé, he acceptat la decisió. Cal mirar cap a davant, ara la meva motivació és fer el millor treball per a la meva escuderia i ja està. Sense aquestes ganes, ja ho hauria deixat.
-No dóna encara més ràbia després de dominar a Kovalainen?
P. A hores d'ara de la meva vida ser més ràpid no és quelcom que m'importi. La veritat és que el nou cotxe em va com anell al dit, tal vegada sigui per l'absència de control de tracció. I en totes les proves estic rendint a un excel·lent nivell.
-Han estat els èxits de Hamilton i la moda dels joves perjudicials per a la seva causa?
P. Les modes dels pilots joves em perjudiquen, està clar. Mai tindré 22 anys altra vegada. És el meu handicap, però intento potenciar les meves virtuts, tinc més experiència, sé posar el cotxe a punt i cada any aprenc més coses de les carreres.
Com és el nou cotxe?
P. De moment se sembla molt al de l'any passat. És fàcil de pilotar, té encara molt marge de millora. Nosaltres estem rodant amb bastant pes, en tandes de vint voltes, per a assolir fiabilitat. No busquem temps. I, de moment, no ha donat cap problema.
-Es troba a faltar dintre de l'equip a Alonso?
P. Jo personalment el trobo a faltar, Fernando sempre suma alguna cosa a l'equip i és millor tenir-l'ho amb tu que en una altra escuderia. Però cal acostumar-se a treballar sense ell.
Com és la seva relació amb ell? Després de l'assumpte de l'espionatge van arribar a distanciar-se.
P. Tinc una relació molt correcta. Sempre l'he tingut. Vaig coincidir amb ell en el partit contra la malària i ens varem seure una estona a parlar. I quan el Madrid guanya i el Barça perd sempre m'envia un missatge. Ara està una mica crescut amb el tema del futbol (riu).
-Si arriba a ser vostè company d'Alonso en lloc de Hamilton, ara McLaren tindria les dues corones?
P. (Riu). Prefereixo no dir res. Somiar és gratis i l'única cosa que dic és que sé el que hauria passat.
-Li van prometre ser titular en canvi de comparèixer davant el tribunal de la FIA a París?
P. No, no m'ho van prometre. Vaig defensar a l'equip perquè vaig creure en la seva innocència i ho vaig veure just.
-Com veu la lluita pel títol de 2008?
P. Ferrari i McLaren seguiran en la lluita i caldrà veure si BMW i Renault poden fer-ho.
-Pot assolir-ho Renault amb l'arribada d'Alonso?
P. Per a això han de fer un cotxe com el de 2006. Respecto molt als seus tècnics, ja han estat campions i duen molt temps treballant en el cotxe de 2008, més que ningú. Els seus enginyers són bons, fan motors fiables i amb molts baixos i manejabilitat. Però encara els queda molt treball.
-Ara ja no es veuen tantes derrapades, és cert que estan intentant simular el comportament del control de tracció amb la corba del motor?
P. Sí, és cert. Treballem en els mapes del motor perquè sigui més fàcil de dur i més dòcil a la sortida de les corbes.
-Després del que li ha passat aquesta temporada, pensa en la possibilitat de competir algun dia en una altra competició, com potser Le Mans?
P. Ara ja no veig només la F-1. Després del que ha passat, les meves possibilitats de córrer en McLaren són ja molt poques. De cara al futur sí que estic pensant en altres competicions. Tinc moltes ganes de tornar a les carreres.