dimecres, 23 de gener del 2008

Declaracions ahir a Cheste de Flavio Briatore

El Director de l'escuderia Renault, Flavio Briatore, es va deixar veure ahir durant uns minuts en el Circuit de la Comunitat Valenciana, on el seu pupil Fernando Alonso completava la seva segona jornada d'entrenaments d'aquesta setmana. L'italià sembla tan il·lusionat amb el retorn del pilot espanyol com la resta de l'equipo Renault i els 38.000 espectadors que ahir van acudir a Xest a animar a l'asturià.
És una pressió afegida tenir a aquesta afició empenyent, no se'ls pot decebre?
“No és la primera vegada que estem aquí amb Alonso. És una festa per als afeccionats, aquest tipus de proves són sempre iguals, però tenir aquesta afició darrere fa que sigui una jornada estupenda”
Com veu el debut del nou cotxe?
“L'important és fer quilòmetres. Avui és el primer dia de debò, i Fernando ha completat 93 voltes sense problemes. El cotxe està tal com va sortir de fàbrica, sense tocar res. Abans de començar a treballar en el cotxe l'important és tenir fiabilitat”
Aquest any hi ha carrera a València, com creu que pot ser?
“Tota la regió de València i la gent que treballa en el circuit està fent un treball excepcional, inclòs el President i Rita, són dos que tenen el que cal tenir. Aquí els polítics prometen i compleixen, i normalment els polítics, almenys en “la nostra casa”, prometen i no compleixen. Han fet un treball excepcional amb al Copa Amèrica, i ara amb la F1”.
Ferrari segueix sent la favorita?
“Ferrari ja anava molt ràpid l'any passat, no és que fossin lents: És aviat encara per a dir alguna cosa. L'important en tot això és tenir fiabilitat. No serveix de res tenir un cotxe ràpid, sinó s'arriba al final. Ahir (el dilluns) Fernando va fer una trentena de voltes i estàvem contents i avui és important, ja que si veiem que el cotxe és fiable, des de matí (avui) comencem a treballar en els reglatges”.
Fernando pot marcar la diferència?
“Fernando sempre marca la diferència, tant en les prestacions seves com en la motivació de l'equip. Ell està content, nosaltres som els mateixos, no ha canviat gens des que es va marxar, i ell ha millorat molt. Ha millorat professionalment, com pilot, en tot. Un any més d'experiència serveix molt. Ho veig molt motivat, més fins i tot que en el 2006. Això fa molt tant per a ell, com per a l'equip”.
Mosley diu que en el pròxim cas d'espionatge deixa fora del campionat a l'equip involucrat. Què pensa?
“El que fa falta és que es parli més d'esport i menys d'aquestes coses. L'important és que cadascun accepti la seva responsabilitat i parlar d'esport, de F1”.
Què opina de la contenció de pressupostos?
“És important posar límit a la despesa. Si no posem una barrera no haurà mai límits. En el tema dels motors hem assolit una solució que per a tots ha estat bona. En la part del xassís hem de trobar un límit que sigui un punt de trencament a partir del qual no sigui interessant fer la F1. Caldrà posar restriccions i augmentar l'espectacle. No és que com més gastes augmenti l'espectacle, sinó al contrari. Més electrònica, més ajudes al pilot i menys espectacle per al públic. Més tecnologia és l'equivalent a menys avançaments per exemple. Tenim un espectacle únic en el Món i hem d'intentar augmentar la part emotiva i espectacular”.
Piquet pot ser un nou Hamilton para Alonso?
“Impossible, per a començar ja són diferents de color. A primera vista són dos asos. Per a Piquet aquesta és la possibilitat d'estar en un equip important, amb un pilot important. Piquet és un noi intel·ligent i jove, és un que sap el que vol i per a ell tenir a Alonso de company d'equip és una gran oportunitat, i solament traurà profit d'això. I jo sóc diferent a Ron Dennis, fins i tot en el color, ell és un poc més verd que jo, jo sóc més groc i ell més verd”.