El disseny del traçat permet adoptar els suggeriments de seguretat de la FIA i la FIM pels dos Grans Premis en un mateix escenari. L’activitat a pista al Circuit fins el dia 30 de gener es centra en l’adaptació de les mesures de seguretat requerides per la FIA i la FIM per a la homologació anual del traçat, exigència que ha de complir tot circuit inclòs en el calendari vigent de cada campionat. Durant aquets dies a més, s’està canviant l’asfalt del pit-lane, acció que no es va completar el 2005, quan es va asfaltar de nou tot el traçat. La superfície d’asfalt és de 10.000 m2, de la mateixa qualitat i característiques que el de la pista. També s’asfaltarà la zona d’unió que permet les diferents variacions de traçat entre nacional i gran premi. Les modificacions de la pista són:Revolt Elf, final de recta: S'asfalta escapatòria al 50%.
Curvone Renault: Renovació del material de grava. Superfície renovada: 13.800m2.
Revolt Repsol: Doble línia de pneumàtics de protecció.
Entre Revolt Repsol i Seat: Nou piano exterior.
Entre Revolt Seat i Würth: Sistema de limitació de traçada amb herba artificial Astroturf.
Revolt Würth: Nou piano a l'entrada. Amb Astroturf a la sortida.
Revolt Campsa: Nou piano a l'interior amb Astroturf. Doble línia de pneumàtics.
Zona Estadi Revolt Banc Sabadell: Piano entrada Revolt més llarg.
Zona Estadi Revolt Europcar: Traçat FIA: Piano addicional "Domed" entrada xicane RACC
Zona Estadi Revolt Europcar: Traçat MotoGP: Nou piano interior.
Revolt New Holland: Piano a l'entrada més llarg. Amb Astroturf a la sortida.
Aquestes mesures són conseqüència de l’informe posterior als respectius grans premis realitzats per Charlie Whiting de la FIA i de Claude Danis de la FIM, tots dos màxims responsables de la seguretat en els GG.PP. Per a Ramón Praderas, director general del Circuit, “aquestes modificacions es realitzen amb un gran consens gràcies a l’excel•lent relació del director esportiu del RACC i assessor del Circuit, Aman Barfull, amb Whiting i Danis. Des del Circuit, apreciem que les dues entitats ens aportin suggeriments de com millorar el nostre traçat, especialment per a mantenir el referent de circuit de màxima seguretat per als pilots. Tot i que les modificacions puguin semblar poques, hem sacrificat dies d’activitat a pista per a poder deixar el traçat com ens exigeix la nostra política que és ser un dels millors. Per a més endavant hi haurà novetats de millores destinades al públic. Els dies 1, 2 i 3 de febrer el Circuit i els aficionats tenen la primera de les cinc cites amb la Formula One. Després dues cites més en el mateix mes de febrer i una altra quan tornin de Bahrain a l’abril. Serà l’arribada real de la Formula One a Europa i la prèvia del Gran Premi d’Espanya Telefónica que es disputarà la setmana següent, el 27 d’abril”.
Els dies 1, 2 i 3 de febrer serà amb la presencia de la majoria d’equips i especialment de l’equip Renault i de Fernando Alonso. L’entrada pels entrenaments és de 6 euros, els socis del Circuit i els posseïdors d’una entrada pel GP de Formula One del 2008 tenen l’entrada gratuïta.
Font: Circuit de Catalunya










Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada