dimecres, 5 de març del 2008

El nou reglament 2008 per a la Formula One World Championship

La temporada de Fórmula 1 comença el 16 de març en Melbourne, Australia, amb els pilots encara intentant acostumar-se als cotxes sense control de tracció i altres noves regles. A continuació s'indiquen els canvis més importants:
-ECU ÉSTANDAR
- Tots els cotxes tenen integrada una Unitat de Control Electrònic (ECU, en les seves sigles en anglès) estàndard que controla el motor, la caixa del canvi i l'embragament, dissenyada per McLaren Electronic i Microsoft d'acord a les especificacions de la Federació Internacional de l'Automòbil (FIA).
- La introducció d'aquesta unitat, que recull dades de més de 100 sensors en cada cotxe, ha permès a la FIA prohibir l'ús de control de tracció i altres cridades "ajudes al pilot".
- Renault calcula que la pèrdua d'aquests sistemes, que ajuden als pilots sobretot en asfalt mullat i relliscós, li costarà fins a 0,4 segons per volta.
- Alguns equips, especialment Ferrari i Renault, han suggerit que la unitat podria donar-li a McLaren un avantatge previ com fabricant del sistema.
- Els pilots han mostrat la seva preocupació per la seguretat al tenir conduir sense control de tracció sobre la pista mullada, encara que han donat la benvinguda una decisió que posa més èmfasi en les habilitats individuals i podria dur que es produeixin més avançaments.
-CANVIS EN EL MOTOR
- Els pilots tindran permès un canvi de motor "gratis" en el seu cotxe, sense la penalització habitual de 10 llocs en la graella de sortida.
- Ha de tractar-se del primer canvi de la temporada del competidor i estar provocat per una fallada real del motor, i no per raons estratègiques.
- Els motors seguiran havent de durar durant almenys dues carreres consecutives. Qualsevol canvi no previst, excepte el primer, seguirà suposant una sanció de 10 llocs, igual que abans.
- PROTECCION DEL CAP
- S'ha augmentat la protecció als pilots davant impactes laterals i en el cap, elevant les vores de la cabina del pilot.
- Aquest canvi s'ha introduït després que l'any passat, el pilot de Red Bull David Coulthard passés sobre el Williams conduït per Alexander Wurz en el Premi d'Austràlia, fallant per poc el cap de l'austríac.
- BIO-COMBUSTIBLE
- Un mínim del 5,75 per cent del combustible ha de derivar de fonts orgàniques.
-COTXES DE RECANVI
- Cada escuderia té permès un màxim de dos cotxes disponibles per al seu ús en cada Gran Premi. Aquesta regla implica que ja no haurà cotxes de recanvi en els garatges.
-CAIXA DEL CANVI
- Les caixes del canvi han de durar ara quatre carreres consecutives (dissabte/diumenge). Qualsevol reemplaçament no previst suposarà una sanció de cinc llocs en la graella de sortida.
- Igual que els motors, les caixes del canvi poden canviar-se per a la carrera següent si un pilot no assoleix acabar per motius aliens al seu control o el de l'equip.
-ENTRENAMENTS
- No es permet omplir els tancs de combustible entre el final dels entrenaments i l'inici del gran premi. Els cotxes tendeixen a córrer curts de combustible a l'inici de la carrera.
- La primera fase d'entrenaments durarà 20 minuts, la segona 15 i l'última fase amb 10 cotxes ha estat reduïda a 10 minuts. Això eliminarà el malbaratament de combustible que es va veure la temporada passada al principi de l'última ronda.