
El pilot espanyol afronta aquesta temporada amb optimisme i amb Lewis Hamilton i Heikki Kovalainen com companys d'equip. De la Rosa és el tercer pilot i pilot reserva de l'escuderia. El MP4/23 és un monoplaça que ha rodat molt bé aquesta pretemporada. Es preveu fiable, bastant ràpid i competitiu encara que fins que no es mesuri en Gran Premi amb els altres cotxes no se sabrà exactament on està respecte als seus rivals.
"La gran fiabilitat que hem tingut aquesta temporada des del primer dia ens ha permès acumular molts quilòmetres. No obstant això, fins que no arribem a la classificació d'Austràlia no sabrem on estem. En la meva opinió, crec que la situació és molt semblant al final de la passada temporada amb el nostre equip molt en forma. La gran diferència és que ara hi ha un grup d'equips molt més a prop nostre com Renault, BMW, Williams, Red Bull i Toyota."
És un cotxe molt semblant al MP4-22, és una evolució i no una revolució. De fet, s'utilitza el mateix seient que amb el cotxe "vell" ja que els monocascos són molt semblants. Quant a les suspensions no hi ha molts canvis encara que a nivell aerodinàmic està molt millorat.
El calendari d'aquest any ha sofert, com ve sent habitual, variacions importants. Cap destacar que València debuta en la F1 i albergarà el 24 d'agost el Gran Premi d'Europa, sent Espanya l'únic país que celebrarà dos Grans Premis. Singapur és la incorporació aquesta temporada que acollirà la primera carrera nocturna de F1 el 28 de setembre. No obstant això, Estats Units no estarà present en aquest Mundial després d'haver viscut una disminució de públic en els últims anys.
Quant a la reglamentació, hi ha diversos canvis i un dels més significatius és la supressió dels controls de tracció i de les ajudes electròniques. Els pilots i equips han estat treballant dur per a adaptar-se amb èxit a aquesta normativa a la qual no estaven habituats. Mostra d'això han estat les sortides de pista i trompos vists en els tests invernals de pre-temporada. Tot sembla indicar que aquest canvi farà que la present temporada sigui molt més oberta, que sigui més fàcil que qualsevol pilot pugi al podi i que les carreres no siguin tan previsibles. En aquesta temporada, els errors de pilotatge es pagaran més cars.
De la Rosa aclareix:
De la Rosa aclareix:
"El canvi més important a nivell tècnic és la supressió del controlador de tracció i de les ajudes electròniques en general, pel que tampoc disposarem del freno motor, l'ajuda més important en la frenada de corba. Això va a significar que les sortides siguin més difícils i que els canvis de posició siguin més freqüents, pel que ajudarà al fet que les carreres siguin més emocionants. També es veuran més errors dels pilots, hi haurà més trompos i sortides de pista, sobretot en les frenades, però no hi haurà més adelantaments per això. Les carreres en mullat sense les ajudes electròniques seran molt més complicades i difícils per als pilots i atractives per al públic".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada