divendres, 28 de març del 2008

Fórmula 1 Singapur 1er. GP Nocturn: les escuderies no les tenen totes.

Massimo Rivola, Team Manager de l'equip Toro Rosso, ha expressat a la FIA la seva preocupació per l'horari del GP de Singapur que està previst que es disputi amb llum artificial i en horari nocturn. La carrera serà la primera de la història de la Fórmula 1 que es disputi en aquestes condicions però després del GP de Qatar de MotoGP que es va disputar fa uns dies han expressat les seves pors al fet de plantar-se en la ciutat de Singapur sense haver provat abans en aquestes condicions de llum.
Es va plantejar a principis de la pretemporada, quan es va conèixer l'horari del GP de Singapur, fer unes jornades de test de nit amb il·luminació artificial perquè els pilots sabessin una mica més quines condicions podrien trobar en la carrera que es disputarà al setembre. No obstant això, l'elevat cost d'instal·lació que suposa adequar un circuit europeu a aquestes característiques en tan poc temps ha tirat endarrere totes les opcions de tenir test previs a aquesta carrera.
Charlie Whiting, director de carrera de Fórmula 1, ha estat requerit per Massimo Rivola per a plantejar els problemes que pot tenir la falta d'experiència en aquest tipus de condicions.
"He preguntat a Withing per la possibilitat d'incloure el tema en la pròxima reunió del Sporting Working Group (SWG), veurem que passa" assegurava Rivola a la web Autosport.com "Al principi, no estava tranquil però tampoc sentia preocupació" continuava Rivola "Però després d'estar a Qatar en la carrera de MotoGP no estic segur al 100%. Parlo de la seguretat dels pilots, perquè no és un problema que hàgim de treballar tota la nit. Hem de considerar la seguretat més cuidadosmente"-
"Personalemente no estic tranquil. Honestamente, m'agradaria que poguéssim provar abans però és impossible i molt car. Estic segur que tot sortirà bé al final però crec que queden moltes coses per discutir encara" afegia.
"El més important és l'horari, hauria de ser tot durant la nit en comptes de partir entre dia i nit. La posada de sol a Singapur és a les 19:00 mentre que la primera sessió d'entrenaments lliures acaba a les 18:00 i la segona comença a les 20:00" pel que els pilots només tindran 90 minuts abans de la classificació per a preparar-se per a la il·luminació que trobaran també el diumenge en carrera.