divendres, 14 de març del 2008

GP F1 Melbourne: De la Rosa comenta com és el circuit d'Albert Park

De la Rosa comenta sobre el circuit:
"El circuit d'Albert Park és llarg i difícil, amb frenades molt forts. És dur per als frens i pneumàtics del darrere perquè té moltes xicans i és necessari tenir bona tracció per a sortir bé d'elles. L'adherència de l'asfalt és baixa però va augmentant al llarg del cap de setmana a causa de la goma que s'acumula en pista".
Les escuderies arriben a aquesta cita amb la incògnita de saber en quin lloc estan els seus rivals. Durant els tests de pre-temporada els equips han treballat per a posar el cotxe a punt i els temps no són mai significatius. És difícil saber quins són les escuderies que tenen el cotxe més fiable, ràpid i competitiu però sembla que Vodafone McLaren Mercedes arriba a Albert Park amb els deures fets.
El pilot de Woking afegeix: "Hem fet una pre-temporada intensa perquè comencem la segona setmana de gener amb dos MP4/23 en pista rodant a Jerez, després a València i Barcelona. Han estat circuits molt diferents, començant molt aviat i amb dos cotxes. Completem la preparació de la temporada amb proves d'aerodinàmica en aeroports i amb el shakedown la setmana passada en un traçat tan diferent com Silverstone".
Un dels canvis més importants és la modificació de la sessió de qualificació. Aquest any els 10 cotxes que estiguin en la Q3 només tindran 10 minuts per a rodar en comptes dels 15 de la passada temporada. Aquests monoplaces no podran repostar després de la sessió de qualificació ni podran dur el mateix combustible que al principi de la Q3. Això es tradueix en una major emoció per a la pole i per a la carrera.

Sobre aquest canvi De la Rosa comenta: "Cal destacar la reducció de 5 minuts de la Q3, pel que els equips tindran dues possibilitats de fer una volta amb un canvi de pneumàtic entremig per a fer la pole. S'eliminaran les voltes per a cremar combustible i els cotxes duran en graella el mateix combustible amb el qual acabin la Q3, ja que no podran recuperar els quilos que hagin utilitzat en la Q3. Això no comportarà un canvi important en les estratègies encara que els cotxes aniran una mica més carregats en l'última sessió de qualificació que en la passada temporada".