dimarts, 1 d’abril del 2008

F1 Circuit de Bahrein: Pedro M. de la Rosa ens explica una mica com és aquest Gran Premi de Sakhir

Bahrain acollirà aquest cap de setmana el tercer Gran Premi de la temporada 2008 de Fórmula 1. Aquesta és la cinquena edició del GP de Bahrain que es disputa enmig del desert en el circuit de Sakhir, dissenyat per Hermann Tilke.
"Aquest és un circuit d'última generació, molt modern i extremadament segur. Totes les escapatories són d'asfalt i algunes estan pintades de color de sorra, pel que molta gent es pensa que estem corrent enmig del desert. Realment és així, però el circuit està ara envoltat d'asfalt per a evitar que s'embruti i es perdi adherencia. De fet, en el primer any que la F1 va córrer aquí, va haver-hi molts problemes amb la sorra que envoltava la pista. En el 2005, l'any en el qual vaig competir en Sakhir, es van asfaltar els voltants del circuit per a evitar que el vent embrutés la pista".
Les escuderies arriben a Bahrain sense haver pogut entrenar després dels GPs d'Austràlia i Malàsia. Els últims tests privats en els quals van poder preparar l'inici de temporada van ser en el Circuit de Catalunya a la fi del mes de febrer. No obstant, l'equip Vodafone McLaren Mercedes no ha cessat en el seu treball de posada a punt i ha treballat intensamente en Woking amb els seus enginyers i equips de simulació. Pedro ha fet a més recentment el shakedown del MP4/23 que competirà aquest cap de setmana en Sakhir.
La climatologia sol ser una de les característiques d'aquesta cita. A Bahrain sol fer molta calor en aquesta època de l'any i els equips han de preparar molt bé els monoplaces i escollir adequadament les gomes que utilitzaran en carrera. De la Rosa comenta:
"La principal dificultat en el circuit de Bahrain és el vent, ja que acostuma a bufar molt i descoloca el cotxe en les fortes frenades. Es caracteritza també per ser un traçat de càrrega aerodinámica mitjana i, de fet, és el primer d'aquestes característiques de la temporada".
De la Rosa afegeix sobre la calor: "A Bahrain, a pesar que fa molta calor, és més sec que a Malàsia i se suporta molt millor. Les llargues rectes del traçat et permeten beure i descansar una mica entre corba i corba".
Sobre la càrrega aerodinàmica, el pilot afirma que:
"El més rendible aquí per a fer un bon temps és dur poc aleró a causa de les llargues rectes".
De la Rosa va competir en 2005 en aquest Gran Premi i guarda bons records d'aquesta cita:
"Personalment, és un circuit que m'agrada molt pels bons records i perquè et permet avançar. Té fins a 3 punts d'adelantament molt bons que són la frenada de la corba 1, la 4 i l'última corba que tenen frenades molt fortes i llargues a les quals s'arriba a més de 310 quilòmetres".
Després de les dues primeres carreres l'equip Vodafone McLaren Mercedes és líder del Mundial amb 24 punts. El segon millor equip d'aquest inici de temporada és BMW que ha sumat 19 punts, mentre que Ferrari està de moment una mica lluny amb 11. En el Campionat de Pilots hi ha 4 pilots amb tan només 4 punts de diferència. Lewis Hamiton està líder amb 14, Raikkonen i Heidfeld estan empatats a 11 però la victòria del finlandès en la passada carrera el situa en segona posició, mentre que Heikki Kovalainen és quart amb 10 punts.
La falta d'ajudes electròniques i la nova normativa ha propiciat que en aquestes dues primeres carreres els podis hagin estat més variats que en altres temporades. L'any passat la victòria a Bahrain va ser para Felipe Massa que va aconseguir en aquesta carrera el seu primer triomf de la temporada. Lewis Hamilton va creuar la bandera a quadres en segona posició, sent l'únic pilot que havia pujat al podi en totes les carreres disputades. Kimi Raikkonen, actual Campió del Món, va ser tercer conservant la seva posició de la graella de sortida.
Pedro de la Rosa viatjarà a Bahrain com tercer pilot i pilot reserva.
La sessió de qualificació serà a les 13.00h, hora espanyola i la carrera, el diumenge a les 13.30h.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

escribe en castellano, que sino solo te va a entender cuatro mataos.

joanjf ha dit...

Apreciado Anonimo:
Te voy ha escribir el comentario en castellano porque en los comentarios es posible que la traducción que hay en el blog aquí no sirva, no lo he probado...
Cierto que cuesta mucho más que un blog en catalán sea seleccionado por otros de nacionalidades distintas, por eso tienes en el inicio el traductor(que funciona bastante bien) en 4 idiomas más. Si clicas en las estadisticas comprobaras que Estados Unidos lo visita con MUCHA frecuencia, al igual que Francia, Reino Unido, etc, hasta un total de 65 paises. Como puedes comprobar, mi labor en catalan continua siendo la prioritaria (ya ves que el castellano lo tenemos ortográficamente correcto,¿verdad?). Nada más que decirte, excepto que por algo puse el traductor. ¡¡Deseo que el blog sea de tu agrado!!