Hem començat posant les novetats poc a poc, tenim quatre dies de proves pel que anirem provant coses pas a pas cada dia. Però òbviament no és alguna cosa que puguis posar en el cotxe i que funcioni al moment, hem de desenvolupar aquestes novetats. L'avantatge de tenir aquestes novetats és que tens més llocs on millorar i de diferents maneres. Pel moment no hem aconseguit ser un segon més ràpids però hem obert les portes a les millores, crec que seran quatre dies molt llargs de recopilació de dades, amb molts experiments però estic convençut que aconseguirem millorar el cotxe.
-Només heu millorat l'aleró davanter?
No, hem tingut diferentes peces en el cotxe i crec que dia darrera de dia anirem provant més i més coses. No anem a posar-ho tot alhora en el cotxe, anem a provar pas a pas. Hem de veure si les coses van bé o no, hem de desenvolupar-les.
-Creus que és un pas endavant?
Per suposat, encara que no sigui de moment un cotxe ràpid, hem obert algunes portes a la millora. Pel moment ens trobem que tenim un cotxe amb moltes coses que podem millorar i en les quals podem treballar. Serà més fàcil ara fer que el cotxe sigui més ràpid.
-Estau més prop ara dels BMW?
Per a ser honest, és difícil de calibrar perquè han estat provant amb slicks, amb poca o molta càrrega de combustible. Ningú sap com van els rivals pel que no és gens fàcil poder saber si millores respecte a ells o no. Però estic molt content amb el cotxe avui, comparat amb els test anteriors el nostre ritme ha estat millor.
-En què parts ha millorat el R28?
Crec que és millor en diversos aspectes, és difícil especificar quins aspectes millora respecte als últims test perquè les condicions de la pista són diferents, òbviament estem millorant respecte a les carreres anteriors. Quan guanyes en aerodinàmica guanyes en tots els aspectes del monoplaça, guanyes en les frenades, guanyes en les corbes, crec que estem aconseguint guanyar en tots els aspectes.
-Quant afecta el nou aleró al rendiment?
No gaire, em refereixo al fet que venim de Bahrain que l'aleró es comportava de manera terrible i ara és més dòcil.
-Heu provat avui els dos alerons davanters, notes la diferència entre el que has provat aquest matí i el qual has usat aquesta tarda?
Aquest tipus de coses no les pots sentir, no hi ha moltes diferències, les grans millores les fan els petits canvis, una mica aquí i una mica allà. Quan poses moltes parts petites juntes aconsegueixes notar la diferència. El que hem fet avui és rodar moltes voltes per a recopilar molta informació i saber quant 'downforce' tenim en les corbes i en les rectes. Tot serà analitzat aquesta nit i despues d'això segur que el cotxe serà millor.
-Teniu molt subviratge en el monoplaça, Ha millorat amb el nou aleró?
Depèn de la pista, en algunes correm amb poca càrrega i tenim molt subviratge i en unes altres anem millor. Aquí a Barcelona no tenim aquest problema.
-Heu usat el Mass Damper?
No
-Ho fareu?
Hi haurà algunes novetats en els pròxims dies. Fernando ho provarà demà i passat demà i llavors veurem que tal va el desenvolupament i com treballa aquest nou element. Potser ho posem en el cotxe i aquest no funciona o potser és molt bo.
-Pots fer una predicció per a les pròximes carreres?
Tenim altres tres dies de proves i tenim molt marge per a millorar, sóc optimista crec que podrem tenir als dos monoplaces en el top ten de la classificació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada