 Fernando Alonso (Renault) ha declarat que es mostra optimista per al Gran Premi de Mònaco, que es disputa aquest cap de setmana en els carrers del Principat, perquè confia en si mateix i creu que pot fer una bona carrera que el pugi al podi.
 Fernando Alonso (Renault) ha declarat que es mostra optimista per al Gran Premi de Mònaco, que es disputa aquest cap de setmana en els carrers del Principat, perquè confia en si mateix i creu que pot fer una bona carrera que el pugi al podi. 'En 2004 teníem un cotxe que també tenia dificultats i aquí a Mònaco gairebé fem primer i segon, si no tinc jo l'accident. I va guanyar Trulli. Mònaco és especial i pot passar de tot, confio en el mi mateix i es que puc fer una bona carrera' va comentar Fernando Alonso vencedor d'aquest Gran Premi els dos últims anys.
 'El millor és que en la classificació tinguis una volta neta, sense errors, i que hagis guanyat una mica de temps aquí o allà. Això és millor que tenir un cotxe que tingui dues dècimes d'avantatge amb la posada a punt', va assenyalar.
 'Demà tindrem una idea molt millor. Igual acabem pensant demà que és difícil entrar en la crono tres o estem somiant amb acabar en el podi. Encara no tinc cap conclusió, ni cap esperança, perquè Mònaco és diferent; pot passar de tot una mica aquí', va agregar.
 'Veient una mica els resultats que hem tingut en les zones lentes dels circuits on necessitàvem tracció anàvem bastant malament pels problemes que hem tingut tot l'any i aquí es poden multiplicar, així que anem a esperar, anem a estar tranquils fins a demà i anem a veure que es pot fer'.
 A la pregunta de si la possibilitat que plogui li permet somiar amb guanyar, Alonso va assenyalar: 'Amb pluja es complicarien molt les coses i l'any passat que, vam fer una sessió amb aigua el dissabte al matí, era pràcticament impossible conduir el cotxe, i això que teníem totes les ajudes. Aquest any seria un malson conduir i suposo que amb estar en la pista tindries un bon resultat, perquè no acabaran molts cotxes. Prefereixo que estigui sec, perquè amb pluja no tinc bones sensacions. Espero que no plogui'.
 Alonso creu que aquest gran premi li ofereix una bona oportunitat: 'Sí, hi ha poques (oportunitats). No tenim el nivell necessari per a lluitar per les victòries en circuits més o menys normals com Barcelona i Turquia, en els quals érem sisè o setè, o en aquests circuits especials com Mònaco, o com pot ser València o Singapur, o com pot ser alguna carrera que hi hagi aigua, en les quals igual anem pitjor que en sec, o molt millor. Cal introduir alguna variant que ens pot sortir bé o malament; la cosa és arriscar i Mònaco és un d'aquests en els quals pots anar molt bé, o molt malament i tant de bo es doni el cas que ho aprofitem'.
 Sobre l'estratègia per a aquesta carrera, Alonso assenyala: 'Depèn de com vagis de carregat. Si vas solament unes voltes menys, crec que aguantes, si vas més de sis o set, no aguantes. Segons la informació que m'ha donat la setmana passada l'equip, no ferem res estrany. És una estratègia normal i tampoc hi ha molta cosa que fer. Pots anar molt curt, però la gent a partir del vuitè lloc aniran a una parada, com van fer l'any passat, i surts darrere d'un d'aquests cotxes que va a la volta quaranta i acabes aquí la carrera, així que més o menys cal fer una cosa una mica lògica'.
 Alonso considera que 'Mònaco és diferent, perquè la importància del pilot s'incrementa una mica'. 'Potser passa a ser un cinquanta per cent. Està clar que un Super Aguri no hagués pogut guanyar a Mònaco, això ho sabem tots, però també sabem que és més fàcil cometre errors. És més fàcil tenir un error en la qualificació i perdre un parell de dècimes en algun lloc. Pots millorar el reglatge del cotxe perquè et doni tres dècimes i després pots perdre mig segon amb un error. És més important fer una volta neta per al pilot, que tenir bé reglat el cotxe'.
 Al recordar el seu triomf de l'any passat com pilot de McLaren-Mercedes, l'espanyol va afirmar: 'Va ser una de les meves millors carreres. El cotxe era molt fàcil de conduir i vam anar bé tot el cap de setmana. Verem doblar al quart en carrera i Massa va acabar a gairebé un minut. Va ser una gran carrera i tinc molt bons records. Després, la setmana següent, va haver-hi alguns rumors, però no són el meu problema. Va ser probablement la meva millor carrera de 2007'.
 La possible aparició del cotxe de seguretat en la carrera del diumenge és un altre aspecte davant el qual cal estar atents: 'Amb les noves normes no hi ha temps per a reaccionar i si et toca unes poques voltes abans de repostar, tens un problema, mentre que si surt quan ja has repostat, pots fins hi tot guanyar la carrera. És una cosa bastant difícil de predir, però és alguna cosa en el que hem de pensar'.
 

 
 




 
 
 
 
 
 
 
 
 


 




 RSS
RSS

 


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada