
El cotxe nº 7, compartit per Marc Gené, Nicolas Minassian i Jaques Villeneuve s'ha erigit des de primera hora del plujós matí d'avui com la millor opció de l'equip per a aconseguir la victòria i el trio no ha cessat en el seu intent. El cotxe nº 7 ha compartit podi amb el Peugeot de Franck Montagny, Ricardo Zonta i Christian Klien, mentre que el tercer Peugeot 908 HDi FAP ha aconseguit col·locar els tres cotxes dintre del grup dels cinc primers. No obstant això, ha estat inevitable que certa aurea de frustració planegés sobre l'equip al no assolir el que semblava el seu principal repte en aquesta temporada 2008.
Malgrat no haver recollit els fruits esperats després de tots els esforços i tota l'energia invertida en el que semblava el principal objectiu del Team Peugeot Total per a la temporada de 2008, el Peugeot 908 HDi FAP no ha trigat massa a demostrar el seu potencial col·locant-se entre les primeres tres posicions de la graella del dissabte a la tarda. A partir de llavors, el Peugeot 908 HDi FAP ha seguit dominant pràcticament les primeres 14 hores de carrera. El Peugeot nº 8 de Lamy, Sarrazin i Wurz ha estat el primer a marcar el ritme de la carrera durant aproximadament les dues primeres hores, però després ha quedat endarrere després de sofrir un problema amb la caixa de canvis que ha trigat 7 voltes a resoldre. El cotxe nº 7 s'ha fet amb la primera posició durant uns breus instants fins que ha permès al Peugeot nº 9 de Montagny, Zonta i Klien col·locar-se en cap durant el quart torn d'un tallant Frank Montagny. Però al caure la nit, el líder Christian Klien (Peugeot nº 9) ha caigut en un parany de grava a l'intentar avançar a un competidor més lent. El Peugeot nº 7 ha aprofitat l'incident per a col·locar-se provisionalment en primera posició poc abans de les 10 pm.
Marc Gené, Nicolas Minassian i Jacques Villeneuve han liderat per tant les 24 Hores de Le Mans 2008 durant gran part de la nit, fins i tot quan la pluja ha començat a caure sobre la pista francesa al voltant de les 4 del matí, encara que dit canvi de condicions ha donat una segona oportunitat als altres rivals. Sobre les 5:17 del matí, l'Audi nº 2 s'ha posat en cap i ha aprofitat les condicions climatològiques per a ampliar el seu avantatge. Mentrestant, Franck Montagny (Peugeot nº 9) ha aconseguit robar-li la tercera posició a l'Audi nº 3.
La ferocitat de la carrera s'ha tornat més intensa quan la pluja ha tornat a caure sobre certs punts de la pista a una hora de finalitzar la carrera. Sense res que perdre, Nicolas Minassian ha decidit seguir corrent amb slicks mentre que l'Audi nº 2 ha parat per a posar pneumàtics d'aigua. Ha estat una decisió arriscada, però al final el buit entre els dos primers cotxes ha romàs pràcticament igual durant la resta de la carrera i fins a creuar la meta.
Amb tot, el Team Peugeot Total surt de Le Mans amb un resultat espectacular: la volta més ràpida mai aconseguida en aquestes 24 hores, obra de Stéphane Sarrazin en la seva volta 102. El circuit consta de 13,629 Km i Sarrazin ho ha recorregut a una velocitat mitja de 246,086 Km/h amb el seu Peugeot 908 HDi FAP (cotxe nº 8). Si Jacques Olivier va aconseguir en 1971 donar una volta en 3 min. i 18,4 segons (sense les xicans d'Hunaudières), el dissabte a la tarda Sarrazin va marcar 3 min. i 19,394 segons, pel que podem afirmar que li ha faltat un sospir per a vèncer el record d'Olivier.
Michel BARGE (Director, Peugeot Sport):
"Haig de felicitar a Audi. Hem vingut com aspirants i crec que hem fet suar la gota grossa a gairebé tot el món. Ha estat un duel increible i l'any que ve tornarem a lluitar. Ens anem d'aquí amb moltes coses positives. Ens hem apropat moltíssim a la victòria i crec que la nostra actuació en general ha estat de primera. Ha estat cap al final de la carrera que hem perdut l'oportunitat de guanyar, però hem aconseguit acabar molt a prop d'un rival molt digne. Això és alguna cosa que no oblidaré en molt temps. Els pilots i tot l'equip tècnic han fet un treball excel·lent i tots estem molt motivats per a guanyar. Nosaltres mateixos ens marquem els nostres objectius, és així com es progressa."
Marc GENÉ (N°7, Peugeot 908 HDi FAP):
"La primera part de la carrera ha estat més senzilla perquè ha estat una carrera en sec. Però després, quan ha començat a ploure, no hem estat capaços d'optimitzar l'ús dels nostres pneumàtics com els nostres rivals. Malgrat tot, hem creuat la meta en segona posició i aquest és un resultat pel qual hauria signat encantat la setmana passada."
Bruno FAMIN (Director tècnic, Peugeot Sport):
"Ha estat una lluita excepcional i una carrera del més emocionant. res podrà substituir la competició d'aquest any, sobretot en Le Mans. Ens falta experiència i també és cert que hem tingut un parell de problemes que mai havíem tingut fins a ara. Tornarem en 2009 i, de fet, ja hem aprofitat aquest cap de setmana per a començar a preparar les 24 hores de l'any que ve."
Franck MONTAGNY (N°9, Peugeot 908 HDi FAP):
"Està clar que el resultat d'aquest cap de setmana no és el desitjat, però estic content d'haver acabat en el podi. Ha estat una carrera molt ajustada i les condicions han estat complicades. Ens falta experiència, però també hem viscuts moments inoblidables, i m'ho he passat genial al volant del Peugeot 908 HDi FAP."
Nicolas MINASSIAN (N°7, Peugeot 908 HDi FAP):
"Sabíem que anava a ser difícil, però estic decebut per no haver guanyat. Encara que cal dir que els nostres rivals han fet un molt bon treball. Al final de la carrera hem fet quant hem pogut per a aconseguir-los. Hem romàs en pista amb els slicks fins i tot plovent i després ens hem arriscat a posar pneumàtics d'aigua perquè seguíem bastant endarrere i havíem de fer el que fos. Ara hauríem d'analitzar tot el que ha ocorregut aquest cap de setmana i tornar l'any que ve més forts que mai."
Jacques VILLENEUVE (N°7, Peugeot 908 HDi FAP):
"Està bé acabar en el podi, però també estic decebut per no haver aconseguit el nostre objectiu: guanyar. Els nostres rivals han fet un treball excel·lent."
Christian KLIEN (N°9, Peugeot 908 HDi FAP):
"Ha estat una experiència extraordinària com debut en aquesta carrera llegendària. Estic encantat d'haver acabat en el podi en la meva primera participació. Ens falta experiència i això ens ha fet perdre temps. El Peugeot 908 HDi FAP és un cotxe fantàstic."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada