
La nova normativa d'aquesta temporada ha facilitat que el Mundial sigui més renyit aquest any. Prova d'això és que, a diferència d'altres anys en els quals les victòries eren gairebé exclusivament de tan només dues escuderies, BMW Sauber s'ha unit al grup de cap format per Vodafone McLaren Mercedes i Ferrari.
De la Rosa comenta sobre aquest aspecte: "Sincerament, no recordo un Mundial així d'ajustat en tots els meus anys en la F1. Les diferències entre tots els equips són mínimes el que dóna encara més importància a una bona classificació el Dissabte. Aquesta temporada, per a puntuar, no només cal córrer bé el diumenge, també necessites tenir un gran dia el dissabte."
Aquesta serà la 40ª edició del Gran Premi de Canadà. La primera carrera es va celebrar en 1967 en el circuit de Toronto però a partir de 1978, el circuit Gilles Villeneuve, Montreal, acull la cita. El rècord de victòries està en mans de l'alemany Michael Schumacher, amb un total de set.
"Aquest GP és un dels meus favorits, no només per ambient, sobretot perquè el circuit, malgrat ser semi-urbà, és molt interessant i permet adelantaments."
L'equip Vodafone McLaren Mercedes ha aconseguit la victòria en deu ocasions, la més recent va ser la de l'any passat. Lewis Hamilton, que sortia des de la pole, va aconseguir en 2007 la seva primera victòria en Fórmula 1. Va ser una carrera bastant caòtica i difícil en la qual el cotxe de seguretat va interrompre la carrera fins en quatre ocasions.
"Tradicionalment, és un circuit que se'ns ha donat bé. Les seves llargues rectes amb fortes frenades i nombroses xicans s'adapten bé al nostre cotxe. En certa forma, i amb una càrrega aerodinàmica bastant menor, el traçat i tipus d'asfalt se semblen bastant al Circuit d'Albert Park. Allà el nostre cotxe va ser molt competitiu pel que espero que siguem forts aquí també".
Aquest circuit va veure també l'any passat com Robert Kubica va tenir l'accident més greu i espectacular de la temporada. El polonès va xocar contra el mur i va destrossar per complet el seu monoplaça. Gràcies a les mesures de seguretat implantades en els monoplaces i els circuits, Kubica va sortir il·lès i es va recuperar amb rapidesa.
El llegendari -Mur dels Campions- està en la part dreta de l'actual corba nombre 13 del Circuit Jacques Villeneuve, a la sortida de la xican d'entrada a meta. Duu aquest nom des de 1999, any en el qual tres campions de F1 van xocar contra ell: Damon Hill, Michael Schumacer i Jacques Villeneuve.
Sobre les característiques del traçat, De la Rosa comenta:
"A nivell tècnic, és un circuit dur per al cotxe però físicament fàcil per al pilot. Utilitzem la segona càrrega aerodinàmica més baixa de la temporada darrere de Monza i pneumàtics molt tous a causa del poc agarri del seu asfalt. També dir que aquest Circuit castiga molt el motor doncs té 6 rectes de més de 310 km/h i és el circuit més dur per als frens de tot el campionat amb 6 frenades on es passa de gairebé 320 km/h a escassos 80-100 km/h. Personalment m'agrada molt aquest circuit. Et permet avançar en diversos punts de frenada fort i en els seus múltiples xicans has de ser agressiu, frenant dur i llençant-te aviat per a menjar-te al màxim els vorals interiors".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada