dilluns, 9 de juny del 2008

Fernando Alonso: "el canvi va anar bé fins que després vaig intentar sortir d'allà (del trompo)"

-És la decepció més gran de la temporada?
No, perquè lluitava per la vuitena o setena posició, així que tampoc perdia massa. Està molt bé que fos tercer, però els altres no anaven a tornar a parar i em quedaven només quatre o cinc voltes. Per això calia intentar avançar a Heidfeld. No trèiem tanta distància com per a sortir davant. Hauríem acabat setens o vuitens de no abandonar, no perdíem una oportunitat gran tal com estava la carrera.
-Hauria acabat en el podi de no fallar l'estratègia? L'estratègia va ser un error massa gran per al que hauríem d'exigir-nos. Segurament hauríem guanyat la carrera d'haver-nos quedat en pista en lloc de ficar-nos amb la sortida del cotxe de seguretat. Heidfeld va sortir davant de Kubica i estava bastant darrere nostre. Va fer una parada molt llarga. Parant-nos en la volta 25 estàvem davant de Kubica i a l'anar davant seu hauríem pogut guanyar la carrera.
-Va escapar per poc de l'incident en boxes
Per sort o per desgràcia vaig tenir una parada lenta amb una roda del darrere que es va embussar una mica, vaig arribar una mica tard a tot el munt que es va formar a la sortida dels boxes i vaig poder així evitar-ho.
-S'ha vist en les corbes anteriors al seu trompo que perdia càrrega aerodinàmica. A què es devia?
Influeix el que li exigeixes al cotxe. És un miracle que amb un Renault ara mateix es lluiti amb un BMW. Puc afluixar, anar un parell de segons més lent, com el meu company, i acabar el disset, però intento anar al límit i lògicament hi ha més possibilitats de perdre el cotxe.
-A què s'ha degut la seva sortida de pista?
He intentat canviar de trajectòria per a tenir una millor sortida de corba, he trepitjat la part bruta de la pista i, en aquest moment, s'ha produït el trompo.
-No es va deure al trencament del canvi?
No, no, el canvi va anar bé fins que després vaig intentar sortir d'allà. No ha tingut res a veure.
-Dóna més ràbia el fet d'haver deixat passar tal oportunitat en una temporada difícil com aquesta?
Sí, és el que dóna més ràbia, que estigui Massa tan endarrere i Hamilton i Raikkonen es quedin en el pit lane no és alguna cosa normal. No anem a tenir moltes ocasions de lluitar pel podi amb els BMW i menys d'estar al seu rendiment en velocitat, com aquest cap de setmana. Es va presentar i no la vam agafar, caldrà esperar al fet que arribi la pròxima.
-Cal tenir esperança que el cotxe respongui així de bé en altres pistes?
No ho sé, cal esperar. En teoria hi ha circuits que ens vénen bé i uns altres que ens vénen malament. Aquest ens venia malament i el cotxe ha estat competitiu. A veure si podem repetir-ho en les pròximes carreres. Amb tots els cotxes en la pista seguirem aspirant a la sisena o setena plaça. Si se'ns presenta una altra igual, a veure si no la desaprofitem.
-Quan va sortir el cotxe de seguretat va pensar que era un error entrar?
Vaig preguntar dues vegades per la ràdio a l'equip si estaven segurs que aquesta estratègia era la millor, em van dir que sí i vaig entrar. Quan vaig veure a Heidfeld davant del nostre cotxe em vaig adonar que tenia raó, el millor hagués estat quedar-se en la pista.
-I què li ha dit al respecte Pat Symonds?
No he parlat amb ningú de l'equip encara. La veritat és que cadascun intenta fer sempre el millor per a l'equip. Ells tenen les seves dades previstes en la tàctica, i consideren una finestra per a entrar en funció de quan surti el safety car. Però aquesta vegada sortim darrere d'un grup molt lent, i si haguéssim estat davant amb pista lliure haguéssim tret avantatge. BMW va optar per donar-li a cada cotxe una opció i els va sortir bé en ambdues. Per desgràcia, nosaltres no vam poder fer-ho.