divendres, 4 de juliol del 2008

F1 Silverstone: Pedro M. de la Rosa creu que les millores provades pel MP4 en els Tests serán claus per fer un bon cap de setmana.

L'equip McLaren-Mercedes arriba a la cita anglesa després d'haver entrenat tres dies en Silverstone. Hamilton i Kovalainen van centrar el seu treball en proves aerodinàmiques i en millores mecàniques del MP4/23 i van poder aprofitar intensament els tres dies de tests. Pedro comenta:
"En aquest tipus de circuit, estic convençut que anirem bé. A més, hem introduït diverses millores en les últimes setmanes que han de ser efectives sobretot en circuits així".
Sobre les estratègies el pilot explica:
"Referent a les estratègies, no crec que hi hagi cap sorpresa i tot el món anirà a dues parades, sense excepcions aquí. L'efecte de dur molt carburant en Silverstone és molt elevat, gairebé 4 dècimes per cada 10 kgs, el que unit al fet que el seu Pit Lane és molt llarg, determina les dues parades com millor solució".
El circuit de Silverstone, inaugurat en 1950, és el més antic del calendari actual. Té 5.141 quilòmetres i els monoplaces haurien de completar una distància de 308.355 km, o el que és el mateix, 60 voltes.
"Silvestone és un circuit molt ràpid, bastant diferent als circuits moderns, més lents, amb més xicans i frenades forts. És un circuit on necessites mantenir una velocitat de pas de corba molt alt, i on també és bàsic que el cotxe sigui molt estable en corba ràpida, sobretot en el primer sector. També és important que el cotxe tingui molta direcció ja que és necessari en els canvis de direcció ràpids de la zona de Becketts".
De la Rosa afegeix:
"En aquest circuit només és lent l'últim sector, però el temps aquí està en les corbes ràpides i aconseguir que el cotxe sigui estable en aquest tipus de corba, el que et permet afrontar l'últim sector amb els pneumàtics en bones condicions".
De la Rosa coneix molt bé aquest traçat ja que ha competit en Silverstone en moltes ocasions en categories inferiors a la F1 durant la seva etapa a Anglaterra. La seva primera carrera en aquest circuit va ser en l'any 90 en la Fórmula Ford, encara que fins a la temporada 94 no es va estrenar el circuit actual de GP.
"Els avançaments aquí són complicats igual que en Magny-Cours. Encara que no ho sembli, Silverstone és un circuit bastant sotragat el que ho fa bastant més difícil a nivell de reglatges. No pots endurir les suspensions tot el que volguessis per a ser ràpid en les corbes ràpides ja que a l'estar tan sotragada la pista, et penalitza en la zona de sots. El fet que tingui tantes corbes ràpides, fan que sigui un circuit molt dur per als pneumàtics, sobretot els davanters. És per això que Bridgestone porta aquí els dos més durs de la seva gamma".