 Bridgestone assegura que la diferència de comportament i equilibri entre el MP4-23 de McLaren i el F2008 de Ferrari podrien estar darrere dels seus altibaixos i la seva poca regularitat en les últimes carreres i, fins i tot, en les diferents sessions d'un mateix gran premi, en on que unes vegades dominen els de vermell i, en unes altres, els de gris. De fet, fins a ara, Ferrari ha notat una especial complicació en les sessions clasificatories, especialment Räikkönen, que està sent incapaç de fer progressos els dissabtes.
 Bridgestone assegura que la diferència de comportament i equilibri entre el MP4-23 de McLaren i el F2008 de Ferrari podrien estar darrere dels seus altibaixos i la seva poca regularitat en les últimes carreres i, fins i tot, en les diferents sessions d'un mateix gran premi, en on que unes vegades dominen els de vermell i, en unes altres, els de gris. De fet, fins a ara, Ferrari ha notat una especial complicació en les sessions clasificatories, especialment Räikkönen, que està sent incapaç de fer progressos els dissabtes. Hirohide Hamashima, director de desenvolupament de pneumàtics d'automobilisme de Bridgestone, assegura que el Ferrari té tendència al subviratge, el que els ocasiona més problemes que a McLaren:
 "Bàsicament, Ferrari té més tendència al subviratge que McLaren. El McLaren és més sobrevirador. Quan els pneumàtics tenen bona adherencia, el cotxe amb tendència a sobrevirar serà més ràpid a una volta que un altre cotxe neutre o amb subviratge".
 En carrera, no obstant això, les condicions canvien, i els comportaments també. McLaren semblava esvair-se per a alegria de Ferrari. Per què?
 "Quan es pensa en les condicions de carrera, especialment amb les temperatures que vam tenir en Hungaroring, llavors un cotxe sobrevirador tendeix a generar més calor en la part posterior, molt més que un altre subvirador. Donant un cop d'ull a Hongria i al comportament del cotxe d'Hamilton, després d'unes poques voltes, ell va tenir sobreviratge; així que va fer un munt de contravolants. En l'altra mà, el Ferrari va tenir un bon equilibri després d'unes poques voltes. Aquesta és la causa per la qual les temperatures marquen la diferència".
 Però hi ha alguna cosa que encara segueix sense explicar-se: per què Felipe Massa i Kimi Räikkönen difereixen tant en els seus rendiments, si condueixen el mateix cotxe. Fins i tot podria pensar-se el mateix d'Heiki Kovalainen i Lewis Hamilton: el primer va guanyar la carrera: el segon va punxar.
 Hamashima ho explica perfectament: "Quan les condicions del cotxe són molt adequades per a Felipe, la seva habilitat és el 110%. Però una vegada que el cotxe no és tan bo, la seva habilitat és el 90%. Però Kimi pot obtenir el 100% del rendiment del conjunt, fins i tot si les condicions del cotxe no són tan bones".
 En altres paraules: no tot depèn dels pneumàtics, sinó també del pilot, evidentment. 
 

 
 




 
 
 
 
 
 
 
 
 


 




 RSS
RSS

 


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada