La Superleague Formula té un format de carrera molt senzill que consisteix en una qualificació el dissabte i dues carreres el diumenge. En cada ronda els clubs competiran per un premi de més d'un milió d'euros cada cap de setmana, i també per punts (amb la seva consegüent retribució econòmica depenent de la posició) segons el ja que ocupin (de 1 a 20). Cada escuderia/club de futbol anirà acumulant punts, i el campió de la Superleague Formula serà l'equip que més punts hagi aconseguit a l'acabar la temporada.
Les carreres tindran una hora de durada i es correran amb el format de graella invertida. D'aquesta manera, els cotxes que hagin acabat en les primeres posicions en la primera carrera, ocuparan les últimes en la segona. Aquest sistema dotarà a la competició de dosi d'emoció i espectacle afegit.
D'altra banda, l'estructura que s'ha donat als monoplaces, desproveïts d'aerodinàmica, propiciarà major nombre d'avançaments i més varietat en la conducció. En aquest sentit, serà a més concloent la perícia dels pilots, atès que tant les carrosseries com els motors i els pneumàtics de les màquines són idèntics.
Però no només arrenca l'espectacle de la Superleague Formula en les carreres oficials, la jornada anterior no estarà exempta ni molt menys d'emoció en els entrenaments oficials i en la classificació, de tal manera que els vuit monoplaces més ràpids haurien de competir un contra un altre en "quarts de final", "semifinal" i "final", per a disputar-se la pole.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada