dimecres, 10 de desembre del 2008

F1: 2on. dia de Test a Jerez i Fernando Alonso accidenta el seu Renault pel matí.








L'interès es centrava avui a la figura del pilot espanyol Fernando Alonso que no havia tocat el volant del R-28 des el Gran Premi del Brasil amb el qual es tancava el campionat 2008 i d'aquesta manera tornava a Jerez a l'activitat més que res per tornar a sentir-pilot de Fórmula 1 que no a provar res destacat excepte els "slick" que entraran en vigor l'any vinent. I ho feia Alonso des de primera hora del matí, si bé, una sortida de pista sobre l'onze de la matí a la corba parabòlica anterior al viratge d'Ángel Nieto, zona molt ràpida de la pista, obligava l'equip a treballar a preu fet en el monoplaça perquè l'asturià tornés de nou a l'activitat transcorreguda gairebé dues hores des l'incident saldat sense conseqüències físiques per al pilot encara que ha creuat tota la escapatòria de grava fins arribar a contactar contra les proteccions de gomes ja sense força.
"Se'm va anar cotxe vaig entrar a la graveta i vaig pensar que igual sortia sense molts danys però al final vaig tocar les proteccions en l'últim moment i bé, va ser una pena perquè vam perdre dues hores però a la tarda el cotxe es va comportar bé i vam poder recuperar totes les voltes ".
I no era la darrera sortida de pista de l'asturià durant el seu primer contacte amb els slicks ja que també cometia un petit error la corba de Sito Pons sortint-se a la grava si bé aquesta vegada va salvar l'incident i va poder tornar de nou a la pista. Al final marcar el setè millor temps amb 1.19.907. "Ha estat un bon dia per les ganes que tens de pujar-te al cotxe i bé, dones unes quantes voltes i tornes a entrar en acció" comentava l'asturià que avui complia el programa de treball de la seva escuderia.
"Hem pedut temps al matí perquè em vaig sortir de la pista i vaig perdre un parell d'hores de rodar però a la tarda vam poder recuperar. Però bé, tampoc hi ha molt de provar, una mica rodar amb els pneumàtics llisos per veure com es comporten i fer quilòmetres al motor, al cotxe per veure que tot va bé. No hi ha res de nou i fins que no arribi gener no es prova ho de veritat" seguia comentat Alonso que preguntat sobre les gomes llises contestava:
"Hi ha molta diferència però amb l'aerodinàmica reduïda al final el conjunt del cotxe es molt semblant al de l'any passat. Els pneumàtics agafen molt més però tenim menys aerodinàmica i al final fas més o menys els mateixos temps. Però bé és el mateix per a tots i cal treure el màxim rendiment".
El finlandès Kovalainen, el japonès Takuma Sato que prenia el volant del Toro Rosso pilotat durant tot el matí pel francès Bourdais, Robert Kubica, i Nico Rosberg, eren altres dels pilots que s'incorporaven avui a aquestes proves.
Temps d'avui:
1.-S. Buemi (Toro Rosso) 1.18.073 (128v) 2.-T. Sato (Toro Rosso) 1.18.601 (38v) 3.-S. Bourdais
(Toro Rosso) 1.18.673 (81v) 4.-Pedro de la Rosa (McLaren) 1.19.032 (78v) 5.-K. Raikkonen (Ferrari) 1.19.334 (89v) 6.-
H.Kovalainen (Mclaren) 1.19.631 (64v) 7.-Fernando Alonso (Renault) 1.19.907 (106v) 8.-N. Rosberg (Williams)
1.20.309 (122v) 9.-N.Heidfeld (BMW) 1.20.365 (87v) 10.-F.Massa (Ferrari) 1.20.490 (27v) 11.-R.Kubica (BMW)
1.20.954 (38v).
Font: Circuito de Jerez.