diumenge, 8 de març del 2009

El Renault R29 està per a guanyar, segons Bob Bell.

Bell: ''No estem aquí per una altra cosa que no sigui guanyar''.
El britànic Bob Bell, director tècnic de l'equip Renault de Fórmula One, va declarar que l'escuderia de l'espanyol Fernando Alonso no està en el Campionat del Món 'per a una altra cosa que no sigui guanyar'.
'Creiem que tenim fundades esperances de fer una bona temporada i lluitar pels podis i les victòries, i això porta a tenir esperances de poder lluitar pels campionats. Sempre hem dit que aquest ha de ser el nostre objectiu. No estem aquí per una altra cosa que no sigui guanyar', va afirmar Bell en una entrevista difosa per la seva escuderia. 'De totes maneres, encara és aviat i no sabrem exactament a on estem fins que arribem a Melbourne (Austràlia), quan tots (els equips) estiguem en les mateixes condicions i amb els cotxes definitius', va afegir.
Al referir-se als entrenaments portats a terme aquesta setmana al circuit de Jerez, Bell va dir: 'Ha estat una setmana productiva en la que hem pogut avaluar els components que esperem dur a (el Gran Premi de) Austràlia, verificar el seu rendiment i comprovar seva fiabilitat '. 'La facilitat de conducció del cotxe era una cosa que ens preocupava especialment pels canvis del reglament en matèria aerodinàmica perquè aquests fan que els cotxes siguin difícils de manejar', va afirmar. Bell va assenyalar que 'gràcies a les dades aportades per Fernando (Alonso) i (el brasiler) Nelson (Piquet)', l'equip ha 'aconseguit fer un cotxe que rendeix bé sense sacrificar la manejabilitat i la consistència'.
'Tenim un nou aleró davanter i un nou difusor, que són les principals peces que hem estat provant. Els resultats són encoratjadors i ambdues parts ens estan donant els resultats que esperàvem per seguir avançant', va dir. Sobre els avenços realitzats amb el nou aleró davanter mòbil, Bell va afirmar que el seu desenvolupament 'no ha estat exempt de dificultats, però no tant com el desenvolupament del sistema kers' (recuperació de l'energia cinètica). 'Les peces mòbils són un terreny nou per a tots els equips, però nosaltres hem aconseguit tenir un sistema que funciona amb fiabilitat, que és el més important. Es tracta d'una peça molt útil perquè és el propi pilot el que fa els canvis des del volant i no cal esperar a entrar a la zona de garatges per fer reglatges', va dir.
Sobre la fiabilitat del nou r29, Bell va dir: 'Mai no saps quan poden sorgir els problemes de fiabilitat. Pots estar dos dies sense que apareguin i al tercer poden sorgir. El cert és que hem progressat en aquest aspecte però mai pots donar per garantit'. Bell va parlar també de les dues sessions d'entrenaments que queden abans del primer gran premi, a Austràlia del 27 al 29 de març: 'En aquests dos test que queden les principals prioritats són comprovar que tenim totes les peces provades amb vistes a Melbourne i mantenir la fiabilitat del cotxe. Seran dues sessions de proves molt exigents per a tot l'equip'.