dissabte, 28 de març del 2009

MotoGP 2009: Primer dia de contacte amb el Circuito de Jerez i les noves motos.

Les estrelles del MotoGP van tenir la seva estrena a Jerez en el primer dia de test oficial per a la categoria amb un convidat una mica inesperat, la pluja. I és que l'element líquid va caure durant les primeres hores deixant xop el traçat i fent que els pilots retardessin la seva posada en escena en aquesta pista per continuar amb la tasca de proves d'unes màquines que sortiran de Jerez llistes per disputar en tot just dues setmanes el primer Gran Premi de la temporada. Una vegada aclarit el cel i la temperatura anava "in crescendo", el traçat començava a prendre el seu estat natural i l'activitat era intensa en pista amb els pilots baixant els seus registres a mesura que l'asfalt s'assecava.
La millor referència de la jornada l'ha marcat l'espanyol Jorge Lorenzo (Yamaha) amb un temps de 1.39.791, crono que està per sota del rècord de la pista en poder del també espanyol Dani Pedrosa (1.40.116) establert en el Gran Premi d'Espanya 2008, si bé, si demà la climatologia acompanya, de ben segur es rodarà o es millorarà els temps de pole de l'any anterior on va ser el propi Lorenzo qui amb 1.38.189 partia primer en el Gran Premi. Per tant, la primera sessió de qualificació de la temporada serà tot un espectacle que es podrà viure en directe per TVE i on seran Lorenzo, Rossi i Stoner, a tenor del vist avui, els que presenten més punts al seu favor per estar lluitant per portar aquesta "primera pole" i de pas el BMW 135i, BMW-Sauber F-1 edició especial que té com a regal.
El campió del món i company de Jorge Lorenzo a Yamaha-Fiat, Valentino Rossi (Yamaha), era segon a tan sols una dècima de l'espanyol (1.39.861), mentre que l'australià Casey Stoner (Ducati) finalitzava tercer amb un temps de 1.39.906. La Suzuki de Vermeulen se situava en quarta posició amb 1.40.572 i només 7 mil·lèsimes més ràpid que l'americà Colin Edwards (Yamaha) que anava després d'ell amb 1.40.579. La segona Suzuki, la de l'italià Capirossi, finalitzava sisè amb 1.40.650, amb Dovizioso darrere, De Angelis, i Hayden. L'espanyol Toni Elías finalitzava desè amb l'Honda del team Gresini. Per la seva banda, Sete Gibernau recuperant-se de la seva espatlla s'ho prenia amb calma i era desè sisè.
D'altra banda, les noves directrius quant al rumb que va a prendre el Campionat del Món de MotoGP a partir del 2010, es avançaven avui a la Sala de Premsa del Circuit de Jerez gràcies al representant de Dorna Sport, Carmelo Ezpeleta, i Vito Ippolito, President de la FIM que en compareixença davant la premsa explicaven els acords assolits entre totes les parts involucrades del campionat i altres punts encara en estudi en un front comú d'adaptació a la nova era de l'economia mundial i, sobretot a la recerca d'una via satisfactòria per a la reducció de costos en les categories del MotoGP. Entre elles les més ressenyables a MotoGP són: l'ús de 6 motors per a la temporada 2010, reducció dels dies de test a 8, l'ús d'una màquina només per als pilots en els grans premis, augment en el pes de la moto en 2 quilos, la prohibició de participar a un pilot procedent d'altres categories i campionats (125cc, 250cc, American Superbikes, etc) en un equip oficial en el seu primer any a MotoGP, només pot fer-ho en equips satèl·lits. Pel que fa a normes en estudi està el tema dels horaris del divendres a la tarda en els que encara s'està dialogant a la continuació o no d'aquestes sessions i altres normes tècniques que afecten a la nova categoria de Moto 2 que substitueix als 250cc.
TEMPS D'AVUI MotoGP:
1.-Jorge Lorenzo (Yamaha) 1.39.791
2.-Valentino Rossi (Yamaha) 1.39.861
3.-Casey Stoner (Ducati) 1.39.906
4.-Chris Vermeulen (Suzuki) 1.40.572
5.-Colin Edwards (Yamaha) 1.40.579
6.-Loris Capirossi (Suzuki) 1.40.650
7.-Andrea Dovizioso (Honda) 1.40.821
8.-Alex de Angelis (Honda) 1.40.900
9.-Nicky Hayden (Ducati) 1.40.987
10.-Toni Elías (Honda) 1.41.049 ... ... ...
16.-Sete Gibernau (Ducati) 1.41.737