dimarts, 17 de març del 2009

Pedro M. De la Rosa víctima dels retalls de la FIA: podria deixar la F-1.

L'espanyol Pedro De la Rosa, pilot de proves de McLaren-Mercedes, va reconèixer que, en el cas que no aconsegueixi una plaça com a pilot de carreres en alguna escuderia i que la normativa segueixi impedint els entrenaments en pista entre cursa i cursa, abandonarà la F1 en acabar aquesta temporada.
'Si no puc aconseguir un volant i si no puc pujar al cotxe per entrenar, em aniré a una altra categoria en la que em pugui divertir més, sense cap problema. La vida no s'acaba a la Fórmula 1', va assegurar Pedro De la Rosa durant una trobada amb periodistes espanyols a la seu del seu equip a Woking, al sud de Londres.
De la Rosa va lamentar que el canvi en la normativa impedeixi entrenar en pista des que es disputa la primera cursa fins que acaba el campionat, circumstància que l'obligarà a treballar únicament amb el simulador. 'Això', va explicar, 'és el que em va marcar per decidir si vaig a seguir o no. Si al final no condueixes el cotxe, només pocs dies l'any. Jo he fet més de 40 dies d'entrenament en pista algunes temporades, per la qual cosa ara per a mi és ridícul'.
De la Rosa, de 38 anys, va admetre també estar 'cansat' de parlar d'altres pilots i va lamentar que l'edat sigui per a alguns equips, la principal prioritat, deixant de banda altres detalls com l'experiència o fins i tot l'estat físic i mental del conductor . 'A nivell de qualitat no veig res en ells que jo no tingui. A la Fórmula One, malauradament, avui dia s'agafa més als pilots pel DNI que per altra cosa, i ara la moda és començar amb 20 anys', va ressaltar el que ja és el pilot de més edat de tota la graella.
El pilot de proves de McLaren, que va complir recentment una dècada a la F-1 després de la seva estrena amb l'escuderia Arrows, va recalcar que encara que fins aquesta temporada havia preferit treballar en un equip important, no s'ho pensaria 'ni dues vegades' si tingués l'oportunitat de pilotar un monoplaça en una altra escuderia. 'Ja no vaig a tenir més possibilitats per la meva edat i actualment ja no hi ha equips petits. L'any passat va guanyar una cursa Toro Rosso, per exemple', va recordar el barceloní, que, tanmateix, va precisar que només es marxaria de McLaren-Mercedes -amb el qual acaba contracte a final d'aquesta temporada- si ho permet la direcció de l'equip.
De la Rosa va subratllar que la gran diferència entre ell i altres pilots més joves són les ganes que té de competir: 'Potser no em 'crema' això perquè m'agrada més que a altres. O potser és perquè crec que tinc una cosa que demostrar i no vull tirar encara la tovallola'. També va reconèixer que aquest any hi va haver una 'petita' possibilitat de córrer amb l'equip Force Índia, encara que finalment no va fructificar aquesta opció.
Després de compartir experiències a McLaren amb pilots de la talla del colombià Juan Pablo Montoya, el finlandès Kimi Raikkonen o el mateix britànic Lewis Hamilton, De la Rosa va assegurar que el pilot del que més ha après al llarg de la seva vida professional ha estat del seu compatriota Fernando Alonso. 'És el més complet, encara que Hamilton té més talent natural', va destacar De la Rosa, qui va reconèixer que malgrat no ser 'un superdotat' com l'anglès, ha aconseguit treure molt rendiment a les seves habilitats gràcies 'a treballar més que els altres'. El seu posat com a pilot provador és, en la seva opinió, similar al porter reserva en un equip de futbol, ja que 'és molt difícil saber quin rendiment té a menys que es trenqui una cama el titular, malgrat que en ocasions el reserva és fins i tot millor'.
Sobre els seus pronòstics sobre quin equips lluitaran pel Mundial de Fórmula 1, De la Rosa es va mostrar prudent i va situar a sis equips entre els candidats: McLaren-Mercedes, Ferrari, Renault, Brawn GP (Honda), Toyota i BMW Sauber. Precisament de BrawnGP, De la Rosa va afirmar que l'escuderia ja és 'la gran revelació sens dubte' de la pre-temporada ja que 'ningú podia esperar que fos tan ràpid', un assoliment que atribueix al temps que l'escuderia ha dedicat a preparar aquesta temporada d'acord a la nova normativa, ja que Honda va abandonar el desenvolupament del seu monoplaça el 2008, 'abans que la majoria'.
Força Pedro!!!!