diumenge, 20 d’abril del 2008

F1-Montmeló: Kovalainen i Hamilton ens expliquen sobre el Circuit de Catalunya i el MP4-23

LEWIS HAMILTON:
- Ha estat provant en el Circuit de Catalunya a principis d'aquesta setmana. Les seves característiques s'adapten al MP4-23 i espera ser competitiu allà?
"Sempre és difícil predir aquestes coses, ja que tots els equips progressen contínuament. Les proves d'hivern allà van ser positives i aquesta setmana hem realitzat una bona quantitat de voltes. Crec que tenim un cotxe competitiu per a aquesta pista. Tenim diversos components nous per a aquesta carrera que hem provat aquesta setmana i han donat resultats positius, però no som els únics! El Circuit de Catalunya és una gran pista, no hem de perdre-la en el calendari. Sempre ofereix competició i hi ha molts afeccionats molt entusiastes, el que crea un ambient fantàstic."
- Quins són els principals reptes d'aquesta carrera?
"El Circuit de Catalunya és una pista que suposa tot un repte per a enginyers i pilots. Va canviar una mica per al Gran Premi de l'any passat. Un dels factors clau en aquest circuit és aconseguir una bona estabilitat per a la gran varietat de corbes. La corba dos és gran i molt complicada tant per al pilot com respecte als reglatges. Al ser més revirat el final de la pista hem d'aconseguir un bon equilibri entre rendiment i tracció en la sortida de corbes lentes. Hi ha molts reptes distints i tècnicament és un circuit interessant."
- Com ha passat el temps des del Gran Premi de Bahrain?
"He estat molt ocupat des de l'última carrera. He passat algun temps amb l'equip en el McLaren Technology Centre, he fet treball de promoció un parell de dies. He estat entrenant, després vaig ser a les proves de Barcelona i després vaig entrenar una mica més."
HEIKKI KOVALAINEN:
- Pot descriure les principals característiques del Circuit de Catalunya i dir-nos per què és tan popular entre equips i pilots?
"Aquest circuit és probablement un dels dos més importants dels quals utilitzem, al costat de Jerez. És una autèntica prova de rendiment; cal tenir un gran rendiment aerodinàmic per a ser ràpid aquí, per això sempre venim i això ens ajuda a entendre el funcionament del nostre sistema aerodinàmic. També té algunes zones de frenada a fons, que ens serveixen d'avaluació i algunes corbes per a provar l'estabilitat del cotxe. Les chicans lentes ens permeten provar els canvis de direcció. Té una bona combinació de característiques, amb el que es pot provar de tot. A més, el temps sol ser bo."
- És un circuit d'alta velocitat, on hi ha bons llocs que permetin avançar?
"Crec que la corba u és la millor, perquè pots passar a l'altre cotxe en la nova chicane, que és bastant lenta. Apart d'això, és molt difícil, es pot intentar avançar en la corba cinc i pot que en la corba deu si aconsegueixes sortir bé de la corba nou, però això és tot."
- Com ha passat el temps des del Gran Premi de Bahrain?
"Preparant-me físicament per a aquesta carrera, perquè teníem una mica més de temps, així que hem intentant millorar la forma física. Aquesta ha estat la meva prioritat. He estat en Woking un parell de dies i he passat algun temps amb els enginyers. Apart d'això, res especial, simplement hem intentat assegurar-nos de tenir una bona base per a aquesta carrera."