dimecres, 9 d’abril del 2008

Fernando Alonso preocupat pel rendiment de l'R28 i en espera de les millores per a guanyar mig segon.

Fernando Alonso (Renault), desè en aquest Gran Premi de Bahrain, va comentar al final de la carrera que el cop que va tenir al principi de la carrera amb el britànic Lewis Hamilton, es va haver al fet que el Mclaren corria més que el seu Renault i se'l va dur per davant.
Sobre el resultat de la carrera va comentar: 'Sabíem que no anàvem a anar molt ràpid en carrera. Sortim desens i acabem desens. Tenia l'aleró del darrere una mica trencat, però el cotxe no es comportava molt malament comparat amb els entrenaments i la classificació d'ahir, així que amb l'aleró normal no crec que hagués fet molt més'.
L'espanyol es va mostrar preocupat per la situació de la seva escuderia i va afirmar que 'Ja no només tenim davant a Ferrari, McLaren i BMW. També estan per davant de nosaltres Toyota, Williams, Red Bull, Honda... i ser el vuitè equip d'onze és estar massa endarrere', va afirmar el bicampió espanyol, que es va quedar sense puntuar per primera vegada en la temporada.
Alonso té dipositades totes les seves esperances en els canvis d'aerodinàmica i suspensió davantera que Renault introduirà en els seus cotxes en el Gran Premi d'Espanya (27 d'abril) i que es provaran entre el 14 i el 16 pròxims en el propi Circuit de Catalunya.
'Veurem quant pot millorar el cotxe i quant milloren els altres equips també. A veure si donem aquest petit pas més per a millorar una mica', va comentar.
A la pregunta de si està confiat en aquests canvis, Alonso va assenyalar: 'Ara mateix sí perquè és l'única esperança a la qual ens estem agafant. És l'única corda que tenim per a sortir del mar. I cal agarfar-se a ella'.
'Si no és així, serà per a preocupar-se perquè avui, per exemple, (l'italià Giancarlo) Fisichella va fer millor volta que jo en carrera amb un Force Índia', va explicar.
L'espanyol creu que aquestes millores no serviran per a guanyar o estar en el podi. 'Això és impossible perquè fa falta guanyar un segon i això no existeix en la història de cap equip. No existeix aquesta millora', va comentar.
'Però això (guanyar o estar en el podi) no és el que estem buscant. El que estem buscant ara és estar al nivell de Toyota, per exemple. Entrar fàcil en la crono 2 i en la crono 3 i després en carrera estar darrere dels tres grans, Ferrari, McLaren i BMW', va agregar l'espanyol.
Al referir-se a la carrera de Bahrain, va assenyalar: 'Ha estat més o menys com s'esperava. Amb problemes. No vam fer molt bons temps en cap moment durant tot el cap de setmana, i tampoc esperàvem que la carrera fora molt millor, o almenys diferent'.
'Ha estat un cap de setmana difícil que va acabar amb una carrera difícil. Sortim desens i acabem desens. Com ja va passar a Malàsia, depens que hi hagi abandonamets davant, i avui no va haver-hi', va comentar.
Alonso també va parlar de l'incident que va tenir amb el britànic Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), qui el va copejar dues vegades per darrere en els primers compassos de la prova: 'Primer em va tocar i no va passar res i després em va tornar a donar fins que em va trencar l'aleró del darrere. El cotxe estava danyat, però gràcies a Déu vaig poder acabar la carrera'.
'Va ser toc sense molt sentit, però que no va canviar molt la meva carrera. El meu ritme va ser després més o menys el mateix. El cotxe s'anava una mica del darrere, però en el 'pit stop' varem aixecar una mica d'aleró davanter per a compensar-ho i mes o menys es va quedar igual'.
Alonso no creu que sense aquest cop hagués pogut puntuar a Bahrain: 'Com molt hauria acabat novè. No va ser determinant per a acabar vuitè o desè'.
'La grata sorpresa va ser entrar el dissabte en la Q3, però va ser gairebé un miracle. En carrera ens va faltar aquest mig segon per volta per a estar una mica més dalt', va afirmar.