dimarts, 3 de juny del 2008

Entrevista a Pat Symonds, enginyer en cap de l'equip Renault F1 Team.

-Pat, Mònaco va ser un cap de setmana decepcionant per a l'equip. El pren com una oportunitat perduda? Què creu que hauria estat possible en el Principat?
Sí, crec que deixem escapar una oportunitat. El que hauria estat possible o no és difícil saber-ho després d'una carrera tan complicada, ja que van ser molts els factors que van incidir, però reduint les coses i fent una lectura simple de la prova, podem veure que abans del primer problema de Fernando en la volta 8, ell tenia 32 segons d'avantatge sobre Mark Webber, que finalment va ser quart, així que crec que podríem haver sumat una bona quantitat de punts.
-Fernando va tenir un cap de setmana bastant accidentat a Mònaco, però segueix sent optimista i sembla estar gaudint de nou amb la competició.
En la primera part de la temporada se sentia quelcom frustrat, però a Barcelona vam donar un important salt en el nostre nivell de rendiment i crec que ara pilotar el cotxe és bastant més atractiu. Crec que és encertat dir que ara està gaudint al volant i que confia que el cotxe seguirà millorant.
-Nelson segueix amb el seu procés d'aprenentatge i el seu cap de setmana a Mònaco va tornar a ser dur. Com està el seu nivell de confiança de cara al pròxim GP de Canadà?
La seva confiança s'ha vist una mica tocada, però esperem poder veure'l recuperant-se molt aviat, ja que té les qualitats i la velocitat suficient per a fer-ho. Únicament necessita recuperar la confiança en les seves pròpies possibilitats i això és una cosa en el que anem a ajuda'l.
-Ja s'ha complert el primer terç de la temporada. Quins són els punts positius de l'equip després d'aquestes primeres sis carreres?
El més positiu és que hem demostrat que el nostre nivell de desenvolupament pot superar al dels altres equips. Hem guanyat posicions en la graella al llarg d'aquest primer terç de la temporada i no hi ha raó per a pensar que no puguem seguir millorant. No estic dient que anem a lluitar per la pole i a barallar les victòries, però sí crec que amb el programa que tenim previst hauríem de deixar endarrere als rivals que ara mateix tenim al nostre nivell. I això hauria d'apropar-nos als BMW i els McLaren en la següent fase de la temporada.
-Canadà és el primer circuit d'una baixa configuració aerodinàmica que es visita aquest any. Com creu que respondrà el R28?
El R28 ha ofert un bon rendiment en dos circuits oposats com Barcelona i Mònaco, però Canadà és un lloc distint, amb llargues rectes, xicans i pianos, on tot es basa en la frenada i la tracció. Per suposat que l'aerodinàmica és tremendament important, ja que si bé les corbes són relativament lentes a Canadà, necessites una gran eficàcia aerodinàmica per a assegurar-te una bona frenada i tracció. Tradicionalment Canadà ha estat un circuit en el qual el nostre conjunt aerodinàmic ha donat millors resultats que en altres traçats amb majors exigències d'aleró, així que crec que podem afrontar la carrera de Montreal esperant ser competitius.
-El Gran Premi de Canadà ha estat tradicionalment una carrera amb bastant incidents. Per què és una prova tan selectiva?
Es tracta d'una carrera amb un alt índex d'abandonaments i les estadístiques ens diuen que solen haver-hi molts accidents i un alt percentatge d'avaries en la transmissió. Quant als accidents, sempre és difícil per als pilots competir en un circuit de baixa càrrega aerodinàmica, ja que el cotxe sempre acusa una falta d'adherència i no és fàcil per a ells adaptar-se a aquests baixos nivells d'agarri a la pista. I el de Canadà és un circuit que no perdona, amb molts punts en els quals un petit error pot deixar-te fora de la carrera. També és una pista dura per a la transmissió perquè hi ha moltes xicans, on el cotxe es puja als pianos. Això posa a prova la transmissió i explica que components com la caixa de canvis sempre figurin en la llista d'avaries d'aquest Gran Premi.