dimarts, 3 de juny del 2008

GP Canada: Entrevista a Fernando Alonso.

-Fernando, l'equip va qualificar d'oportunitat perduda el GP de Mònaco. Com valora la carrera en el Principat?
No vam poder aconseguir el resultat que sí hauríem obtingut en condicions normals, i això sempre és decepcionant. Però al no estar lluitant pel Campionat, intentem apurar les nostres opcions i prenem alguns riscos, encara que finalment no va funcionar. Però ara ja estic desitjant tornar a pujar-me al cotxe aquest pròxim cap de setmana i veure de què som capaços en Montreal, un circuit molt distint al de Mònaco.
-Canadà és un circuit que sol ser molt popular per als equips. Li agrada aquest circuit?
Sí, l'ambient en Montreal sempre és molt bo. Tota la ciutat està molt implicada en el Gran Premi i queda clar que als canadencs els agrada l'automobilisme i en particular la F1, el que converteix la carrera de Montreal en molt atractiva. Vaig guanyar el GP de Canadà en 2006, així que guardo bons records de la carrera i estic segur que aquest any tornarà a ser un Gran Premi molt interessant.
-El circuit de Montreal és exigent amb els frens. Serà un aspecte en el qual hagi de centrar-se quan comencin a preparar la posada a punt del cotxe?
Sens dubte. Cal prestar una atenció especial a la refrigeració dels frens i saber administrar-los durant la carrera. Però això no és alguna cosa que em preocupi massa, ja que treballarem en això en els entrenaments lliures del divendres. En general crec que el R28 hauria de respondre bé allà.
-Una baixa càrrega aerodinámica és essencial a Canadà. Creu que el cotxe funcionarà bé amb aquest tipus de configuració?
No hi ha raó per a pensar que no vagi a ser així, ja que l'equip duu setmanes preparant aquesta carrera, inclosos els test que es van realitzar en el Paul Ricard. Hem fet alguns progressos recentment i anem a intentar seguir progressant tot el que sigui possible. Des del Gran Premi d'Espanya sembla que estem a un bon nivell, així que a Canadà hauria de ser així també, i farem tot el possible per a aconseguir-ho.